Chec pufos cu ciocolata si rom


IMG_7772

Trebuie sa recunosc ca nu ma asteptam sa-mi iasa atat de bine checul! Pufos si aromat, cu topping de ciocolata, ce mai, nebunie curata! Si mai e si light! Se putea mai bine de atat?

Daca si sotului meu, care nu tine dieta, i-a placut enorm!

Pentru chec am folosit:

  • 4 linguri faina din tarate de ovaz
  • 4 oua
  • 4 linguri iaurt cremos 0,1%
  • 4 linguri lapte 0,3%
  • 2 linguri amidon
  • 1 lingura cacao degresata
  • 1 lingurita praf de copt
  • 8 linguri indulcitor praf
  • 1 fiola esenta de rom
  • 1 praf sare

Pentru topping:

  • 4 linguri lapte praf 1%
  • 1 lingura cacao
  • 1 lingura indulcitor lichid
  • 1 lingura lapte

PicMonkey Collage 2

Am separat albusurile de galbenusuri si le-am batut bine cu praful de sare pana am obtinut o spuma ferma, am adaugat treptat cate o lingura de indulcitor si am mai mixat pana spuma e devenit lucioasa.

Separat am amestecat galbenusurile cu restul ingredientelor de chec pana la omogenizare completa. Apoi am adaugat spuma de albusuri peste si am amestecat pana s-au incorporat total.

Am turnat compozitia intr-un vas special de chec tapetat cu hartie de copt si am dat la cuptor la 220°C pentru aprox. 15 minute, pana checul s-a rumenit bine la suprafata.

Am preparat toppingul amestecand bine toate ingredientele specificate mai sus, iar cand checul a fost rece am turnat sosul de cioco peste si am dat la frigider pentru 2 ore pana s-a intarit.

A fost neasteptat de gustos si pufos! Merita incercat!

Pofta mare!

IMG_7769

34 thoughts on “Chec pufos cu ciocolata si rom

  1. Draga mea Bianca, am incercat acest chec. Nu am cuvinte. De ce a trebuit sa ii pui 4 linguri de tarate ? Imi venea sa il devorez pe tot, nici nu stiu daca rezist sa il mai tin la frigider ! Iti ador retetele, sa nu te opresti ! <3

    • Buna, Adelina! Ma bucur mult ca iti plac retetela mele! Eu fac mereu portie dubla pentru ca impart tot cu sotul caruia ii plac deserturile dukan, chiar daca nu tine dieta. :)
      Insa, daca vrei poti pune doar 2 linguri de tarate si injumatati si restul ingredientelor, daca vrei sa-l papi tot intr-o zi!
      Nu intentionez sa ma opresc prea de curand, mai am mult pana la target! Pup!

      • mai am vreo 15kg… insa acum merge din ce in ce mai greu, 25kg s-au dus foarte repede… trebuie sa incerc sa reduc toleratele… dar e greu o data ce m-am obisnuit asa… :(

      • mai am vreo 15kg… insa acum merge din ce in ce mai greu, 25kg s-au dus foarte repede… trebuie sa incerc sa reduc toleratele… dar e greu o data ce m-am obisnuit asa… :(

  2. Da, ultimele kg se duc mai greu..mai ales dupa ce te obisnuiesti cu tolerate..incearca sa iti faci un kilo-kick si sa fortezi un pic cu sportul, o sa isi mai dea drumul putin la viteza :) Eu, nu stiu sigur, teoretic am trecut de targetul pe care mi l’a dat doctorul, dar vad ca tot scad, si nu stiu exact unde sa ma opresc, banuiesc ca voi inceta sa slabesc cand ajung la cat crede corpul meu ca trebuie sa am. Desi in ultima vreme ma cam invart in cerc, ca am exagerat cu toleratele, am gasit niste branza si cascaval low fat, frisca, toate alea…am bobinat tot ce am prins…si se vede mereu la cantar :( Oricum, incearca sa fortezi ritmul cu sport, va merge mult mai repede ! Sa imi zici cum merge, te pup !

    • Super fain de tine, eu mai am muuult… asa incet doar ajung eu acolo, sper. Sport nu, dar miscare da. si inca multa, cu bebele! :)

  3. Faina din tarate de ovaz e de fapt faina de ovaz?Nu prea inteleg.Si unde se gaseste?Si inca ceva…e voie?In seara asta te-am descoperit si sunt foarte fericita.Bravo!Toate felicitarile mele pentru ceea ce faci si pentru felul in care vii in ajutorul altora!

    • E defapt vorba de tarate de ovaz macinate, pe care eu le numesc faina din tarate de ovaz, nu faina de ovaz. Eu asa le cumpar, insa se pot macina cu macina de cafea. Multumesc!

  4. Inca ceva nu inteleg.De ce se limiteaza consumul de tarate de ovaz la doar 2 linguri pe zi?Ingrasa daca mancam mai mult?Sunt asa multe bunatati cu tarate ca abia poti sa te abtii doar la cele 2 ling.

    • Taratele sunt pline de carbohidrati, care sunt interzisi in dieta, insa 2 linguri sunt permise datorita efectului pe care il au asupra tranzitului intestinal, care e ingreunat de consumarea atator proteine… plus multe are avantaje pe care le aduc corpului… privat de multe vitamine si minerale in perioada asta… ;-)

  5. oooo.In sfarsit mi s-au deschis ochii.Recunosc ca am depasit cele 2 ling,pt ca am mancat si paine si niste biscuiti ambele cu tarate.Clar ca trebuie sa fiu mai atenta.Multumesc foarte mult.urmeaza sa gatesc mult din retetele tale si ,cu siguranta ,voi mai avea nelamuriri.o zi frumoasa!

  6. Buna,Bianca!In primul rand iti multumesc pt retetele minunate pe care le postezi,esti o gospodina desavarsita!In al doilea rand as avea o intrebare,poti te rog sa-mi spui de unde cumperi tu lapte praf degresat si faina de tarate de ovaz?Mersi si o zi frumoasa!

    • Buna, Livia! Iti mltumesc pentru aprecieri si ma bucur ca-ti plac retetele mele. Laptele praf degresat il cumpar de la Real sau Kaufland, iar taratele macinate de la Rewe. Eu stau in Germania. Nu stiu in Romania exact unde gasesti. Lapte praf degresat parca de pe cafemagia.ro, iar tarate d ovaz de la orice plafar, apoi le macini tu cu rasnita de cafea. ;-)

  7. mai am o nedumerire am cumparat cacao de la dr.otcher fara zahar redusa in grasimi este buna eu sun in a 4-a zi de atac nu prea stiu si nu sunt convinsa ca e bine ce cumpar de aceea va rog sa ma sfatuiti multumesc!

    • Buna, Flavia.
      Din pacate, in atac nu avem voie budinca cumparata deoarece contime amidon, care e tolerat din croaziera, cate o lingura pe zi. Deci, cand incepi croaziera ai voie o budinca din comert la 2 zile, preparata cu lapte degresat. In schimb iti poti face tu acasa budinca pentru atac din galbenusuri, lapte 0% si indulcitor… o poti pune la cuptor si iese ca o crema de zahar ars. Bafta! ;-)

  8. Buna, Bianca ti-am promis ca revin cu comentariile mele atunci cand o sa incerc reteta de chec. Nu cred ca mai trebuie sa spun a fost sublim, a fost nemaipomenit. Am facut in 2 tavi de chec, au crescut chiar foarte bine, gustul imi aduce aminte de negresa. De curand am facut si cheesecake numai ca am schimbat un pic reteta dupa ce am facut blatul si l-am lasat un pic la cuptor am pus peste el gem de goji si dupa aceea crema de branza. A fost un deliciu, chiar ziceam ca mananc cheesecake cum faceam eu inainte asa a fost de bun. Daca vrei iti dau reteta sa il faci si tu sa vezi cat de bun este. Pupici si mersi de reteta.

  9. Poate reusesc maine sa-ti scriu reteta, o sa vezi ca o sa faci ca mine nu o sa te mai saturi de ea, o sa o faci mereu, bineinteles respectand portia de tarate de 2 linguri pe zi. Acum in topul retetelor preferate este checul si prajitura cremes de la tine si cheescake. Apropos cum preferi sa-ti trimit reteta pe e-mail sau pe facebook? Te pup si iti doresc o zi buna in continuare.

    • cum ti-e tie mai usor, pe fb as prefera ca-l verific mai des… abia astept! sunt tare curioasa! ma bucura faptul ca-ti plac retetele postate de mine! te pup! :*

  10. Pingback: Masa de Revelion | Dukaniada

Leave a Reply

