Tort de weekend


Poate va intrebati de ce se numeste tort de weekend… Ei bine, l-am denumit asa pentru ca l-am facut si servit in weekend!
Sincer, nu ma asteptam sa iasa atat de bine, mai ales ca modul de preparare este foarte simplu, insa a fost foarte gustos si aratos.
Blatul:
– 3 albusuri
– 2 galbenususri
– 4 linguri faina din tarate de ovaz
– 5 linguri indulcitor praf
– 1 lingurita cacao/cafea
– 1/2 lingurita praf de copt
– 2 linguri apa
Am batut albusurile spuma, am adaugat indulcitorul, faina, galbenusurile, cacaoa, praful de copt si apa si am amestecat pana s-au omogenizat toate ingredientele, apoi am turnat coca intr-o tava rotunda cu hartie de copt si am dat la cuptor la 180°C pentru aprox. 20 minute.
Intre timp am preparat o budinca de vanilie ca in instructiunile de pe ambalaj, doar ca am folosit lapte degresat 0,3% si indulcitor. Am lasat budinca la racit si m-am apucat de crema de branza.
Crema de branza:
– 250g quark
-50g lapte praf degresat 1%
– 1 galbenus
– 3 linguri indulcitor lichid
– 1/2 fiola esenta de migdale
-2 linguri lapte degresat
Am amestecat ingredientele pana am obtinut o crema omogena pe care am lasat-o la frigider aprox. 1h.
Punem budinca rece peste blatul care s-a racit si el intre timp, apoi crema de branza si decoram cu bobite de cafea.
Pofta buna!

43 thoughts on “Tort de weekend

  1. foarte bun tortul , il mai fac sa stii🙂. data viitoare o sa schimb ceva..esenta de migdale( a iesit un pic amar) si o sa insiropez blatul. crema de branza mie mi-a iesit foarte tare, nicidecum asa cum vad in poza. dar per total , e un tort foarte bun..merita facut. eu una il mai fac:0 multumesc de reteta:)

  2. ma bucur tare ca-ti place! ti-a iesit amara crema de branza chiar daca ai pus doar jumatate de fiola? poti schimba cu alta esenta.🙂 dar de ce ti-a iesit tare? ai pus mai mult lapte praf si ai lasat mai mult la frigider? mie mi-a iesit putin cam moale, dupa cum vezi.

  3. arata delicios abia astept sa-l fac si eu azi in prima zi de pl(sotul meu ma bate la cap de 3 zile sa-l fac -dar am vrut sa-l gust si eu -acum nu mai are rabdare dar nici eu)am o singura intrebare de care budinca folosesti asta care e in comert sau de la un producator anume?lapte am gasit 0,1%de la zuzu .multumesc inca o data pt retete cu tine dieta dukan e foarte usor de tinut.

  4. Am ramas fara cuvinte la reteta asta. Intradevar in ce priveste aspectul, cuvantul cheie este "dezastruos" dar gustul….. oooo gustul.. FANTASTIC. Blatul a iesit extraordinar de pufos, nu mi-as fi imaginat, imi facusemn planuri sa-l insiropez dar nici vorba sa fie nevoie. A fost si foarte gustos blatul nu doar pufos, iar "frisca" de deasupra mi-a iesit cam dulce ca am exagerat eu cu indulcitorul dar oricum budinca a iesit total nedulce asa ca rezultatul a fost GROZAV. Nu stiu ce laude sa-ti mai aduc. Mie mi-a iesit budinca prea lichida si n-am vrut sa fac alta asa ca am taiat blatul si mi-am pus deasupra budinca si crema. Aspectul a lasat de dorit dar gustul… nu stiu cum sa te mai laud :)). Iubi al meu a topit jumatatea lui de tort aproape pe nerasuflate, sa vezi de-acum cereri de desert =)). Sa fi sanatoasa si sa ai spor la gatit ca eu sunt cucerita de ce faci tu. PupiciMercuryanna

  5. Iti multumesc mult pentru aprecieri, dar de ce nu ti-a placut aspectul? Procura-ti o forma speciala pentru tort si o sa iasa mai bien data viitoare, iar budinca fa-o mai concentrata, eu pun doar 350ml lapte la un plic, e mai tare.🙂 Sa vezi ce desert am facut azi, trufe de cioco, sunt dementiale, o sa postez reteta in curand . te pup! si bafta la gatit!🙂

  6. Aspectul nu mi-a placut pentru ca au curs toate =)) (mai putin blatul evident). Mi-am inaugurat o forma de silicon si am fost foarte incantata de rezultat. La budinca m-am gandit si eu pentru data viitoare s-o fac mai concentrata. Abia astept trufele :)Mercuryanna

  7. Buna.Maine vreau si eu sa incerc acest tort, si mai am si invitati la masa…sper sa imi iasa. As avea insa cateva intrebari pt voi, mai vechi "dukanite": faina din tarate de ovaz= tarate de ovaz bagate la robot? sau avem voie sa consumam si faina de ovaz? Precizez ca eu sunt in croaziera, si tin 1/1..ca si ingrediente cred ca as putea sa o consum in orice zi, budinca este permisa zilnic, nu? O alta intrebare ar fi din ce faceti voi siropul pt blat(nu stiu dc imi va iesi atat de fraged ca voua).

  8. Buna! Ma bucur ca te-ai decis pt. tortul meu! Taratele de ovaz pot fi macinate la rasnita de cafea, robot de bucatarie, blender etc. Faina de ovaz nu e permisa. Da, avem voie budinca zilnic, insa doar 1/2 din plic, deoarece contine mult amidon. Eu nu am insiropat blatul, mi-a iesit foarte pufos si fain, daca vrei poti face un sirop cu putina apa, indulcitor si esenta de rom/cafea. Un sfat pentru 'frisca': daca folosesti un quark apos, trebuie pus la scurs peste noapte in tifon si adaugat mai mutl lapte praf, batuta bine cu mixerul si lasata iar mai mutl la frigider pentru consistenta! Bafta si astept sa-mi spui cum ti-a iesit!🙂

  9. Pingback: Tort de weekend – reteta preluata « O viata de om… intre cer si pamant

  10. Draga Bianca, multumim de retete! Asta seara am incercat-o…crema e la rece, budinca la fel.
    Tu esti mai experta, asa ca poate ma lamuresti si pe mine: De ce la prajiturile Dukan in general, iese blatul mic in diametru si subtire? Mie niciodata nu imi iese o prajitura sa incapa intr-o forma de tarta, din aia de 20-22cm…mereu trebuie sa fac in craticioare mici.
    La tine pare a fi un blat mai gros si mai mare. Mentionez ca am urmat reteta intocmai, numai ca blatul e simplu, fara cacao.

    Multumim!

    • pt. ca nu cresc asa de mne ca si cele cu faina, e normal… insa daca macini bine taratele cat mai fin posibil, o sa-ti iasa mai bine… si eu am folosit tot o craticioara mai mica pt. a iesi mai inalt… e normal… trebuie sa folosesti cantitati uriase ca sa iasa bine si in forme mari de tort…😦

    • Daca nu mai consumi alte lactate, te-ai incadra in limite, desi din cauza zaharului din lapte, ar fi indicat sa consumi mai mult/a iaurt/branza decat lapte😉. Vorbim de dieta, da?

    • 1l/zi e putin cam multisor, as spune eu… ca procentaj de grasime e ok, si eu tot din asta consum, doar ca foarte rar… mai mult in preparate gen blaturi, sau la cafea… dar asa sa beau lapte… prea rar.

Leave a Reply

