Inghetata de vanilie


Chiar daca afara e inca destul de rece, mie mi-a fost tare pofta de o inghetata de vanilie, asa ca am pregatit una light, insa foarte gustoasa si cremoasa, aproape ca nu-ti dai seama ca e dietetica.
Pentru 4 portii sunt necesare:
– 2 oua
– 200g quark
– 5 linguri lapte praf degresat
– 200ml lapte degresat
– 5 linguri iaurt cremos
– 10 linguri indulcitor praf
– 1 pastaie vanilie
Mod de preparare:
– se separa galbenusurile de albusuri si se scoate miezul pastaii de vanilie cu un cutit cu varful ascutit
– galbenusurile se pun intr-o oala pe foc mic si se amesteca incet cu 5 linguri de indulcitor si cu miezul de vanilie
– se adauda laptele praf si laptele lichid treptat, amestecand mereu pentru a nu se forma cocoloase
– cand laptele da in clocot, iar continutul din oala se ingroasa, se pune la racit
– separat se bat albusurile cu mixerul pana se obtine o spuma tare si se adauga restul indulcitorului
– cand crema de lapte si galbenus e rece, se amesteca incet cu quarkul si iaurtul apoi se toarna pasta obtinuta peste spuma de albusuri, amestecand incet pana se incorporeaza de tot.
– pasta cremoasa obtinuta se pune in masina de inghetata care a stat la congelator 12 ore (in lipsa masinii se pune compozitia intr-o caserola care se inchide ermetic si se da la conelator aprox. 1 ora, dupa care se bate cu mixerul pentru a se sparge cristalele de gheata si se mai lasa la congelator 15 minute).
Delicios!

8 thoughts on “Inghetata de vanilie

  1. Salut, am incercat aseara reteta, dar cred ca am gresit ceva😦
    Am terminat compozitia, am pus`o intr-un recipient inchis ermetic si dupa o ora jumate era inca destul de fluida, am bagat mixerul vertical in ea sa sparg cristalele cam inexistente si s-a injumatatit. Data viitoare incerc sa nu o mai mixez dupa.
    Consistenta initiala era perfecta, cremoasa, buna, gustoasa. Si acum e buna, dar are multe cristale😦
    Un sfat ceva cum sa ramana cremoasa?

    Multumesc,
    Mada

    • Mada, eu am folosit masina de inghetata si tot au ramas cristale… e oarecum normal. Incearca sa folosesti mai putine lichide cand o prepari, mai putin lapte, iaurt… si mai mult quark, atunci va iesi mai cremoasa si nu se vor mai face asa multe cristale… sper totusi sa-ti iasa! O sa postez in curand o noua reteta de inghetat, mai simpla si cred eu mai buna!😉

  2. Am incercat si alte retete si tot la a ta am revenit. Am imprumutat un aparat de inghetata si o doamne ce minunatie a iesit❤. Iti multumesc din tot sufletul ca ai postat reteta asta singura mea problema mai ramane sa ma si opresc din mancat inghetata😀.

Leave a Reply

