Tort Rosé


IMG_7410  

Tort cu petale de trandafiri, tort roz, tort de printesa… nu stiam cum sa-l denumesc. Am decis  ‘Tort Rose’ cand am vazut sticla de Champagne Rose pe care a cumparat-o dragul meu sot pentru mine, pentru noi, stiind ca sunt fan sampanie si rose! Insa, stim prea bine ca dieta nu se impaca deloc cu alcoolul… dar nu m-am putut abtine sa nu gust si eu o jumatate de paharel. Am renuntat la cina si speram sa ma ierte cantarul de data asta!😉

Voi detalia pe rand pasii pe care i-am urmat pentru a pregati ‘capodopera’ mea.😛

Blatul

  • 5 albusuri
  • 2 galbenusuri
  • 4 linguri cu varf tarate de ovaz macinate foarte fin
  • 1 lingurita cacao
  • 1/2 lingurita praf de copt stins cu o lingura de otet
  • 6 linguri cu varf indulcitor praf
  • 1/2 fiola esenta de rom
  • 1/2 fiola esenta de unt
  • 1 praf de sare

Am batut (la ultima treapta de viteza a mixerului) bine albusurile cu praful de sare pana am obtinut o spuma ferma, am adaugat apoi indulcitorul treptat, mixand mereu la viteza mica pana spuma a prins luciu uniform, am adaugat apoi faina din tarate, tot treptat, mixand la trepata cea mai mica de viteza, pentru a nu se forma cocoloase.

Am adaugat galbenusurile, cacaoa si esentele si la sfarsit praful de copt stins cu otet, am amestecat bine si am turnat compozitia intr-o tava speciala de blat si am copt la 180°C aprox. 30 minute, pana blatul a prins o culoare maronie. Apoi l-am lasat la racit.

Budinca de fructe de padure

  • 1 plic budinca de capsuni
  • 1 plic praf de jeleu de zmeura
  • 400ml lapte 0,3%
  • 6 linuguri indulcitor lichid

Am pus praful de budinca, praful de jeleu si indulcitorul intr-o oala mica de teflon, pe care am pus-o pe foc mic, am adugat putin lapte peste si am amestecat cu telul bine, adaugand treptat restul de lapte amestecand mereu pana budinca a inceput sa se intareasca. Am lasat-o apoi la racit.

Mousse-ul de trandafir

  • 250g quark (daca este zemos se pune la scurs intr-un tifon peste noapte la frigider)
  • 5 linguri lapte praf 1%
  • 1 plic praf de jeleu de zmeura/capsuni
  • 5 linguri apa
  • 5 linguri indulcitor praf
  • 5 linguri indulcitor lichid
  • 1 galbenus
  • 1/2 sticluta aroma de trandafiri

IMG_7387

Mai intai am preparat jeleul de zmeura, turnand praful intr-o oala mica de teflon apoi adaugand apa si indulcitorul lichid si amestecand cu telul mereu pe foc mic pana ce praful se dizolva complet in apa, formand un sirop fierbinte, pe care il punem la racit.

Apoi batem bine quark-ul cu laptele praf, cu galbenusul si cu indulcitorul praf pana obtinem o ‘frisca’ ferma si omegena pe care o lasam la frigider.

Cand jeleul e rece il incorporam in frisca, adaugam si esenta de trandafiri si mixam la viteza mica pana se omogenizeaza complet.

Cand budinca s-a racit, o batem bine cu mixerul pentru a nu avea cocoloase si o punem peste blatul rece, apoi asezam si mousse-ul de trandafir peste si ornam cu petale de trandafir roz.

IMG_7392

Va doresc pofta buna orice a-ti servi si va astept parerile despre mica mea ‘capodopera’!

IMG_7432

IMG_7446

IMG_7443

2 thoughts on “Tort Rosé

Leave a Reply

