Tort de clatite cu crema de caramel


IMG_7824

Noua ne plac mult clatitele, insa de cand cu dieta dukan, n-am mai facut de frica sa nu-mi iasa. Dar pofta fiind mare, m-am incumetat si m-am pus pe treaba… si mare mi-a fost surprinderea cand am degustat rezultatul final! Extrem de gustos! Asa ca il recomand cu drag.

Pentru 7 clatite am folosit:

  • 4 linguri de faina din tarate de ovaz
  • 4 oua
  • 1 cana lapte 0,3%
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1 praf de sare
  • putina apa minerala (aprox. 5 linguri)

Pentru crema de caramel (budinca de caramel)

  • 10 linguri indulcitor praf
  • 1 galbenus
  • 1 lingura amidon
  • 1 cana lapte 0,3%

PicMonkey Collage 3

Preparam mai intai crema de caramel: punem indulcitorul intr-o craticioara pe foc mic si lasam pana se caramelizeaza, adaugam apoi galbenusul si amidonul si amestecam bine, apoi turnam laptele, putin cate putin si amestecam bine pana continutul incepe sa se ingroase. Lasam crema la racit.

Pregatim coca pentru clatite: mixam bine ouale intregi cu un praf de sare, adaugam faina de tarate si amestecam pana la omogenizare completa apoi turnam apa minerala si laptele pe rand si amestecam bine, iar la sf. praful de copt. Lasam putin coca (aprox. 30 minute) sa se umfle, iar apoi coacem clatitele intr-o tigaie de teflon (fara ulei) turnand cate un polonic in tigaie, intindem bine coca, iar cand clatita incepe sa se desprinda de tigaie pe margini o intoarcem pe partea cealalta. Procedam la fel cu restul de coca, apoi lasam clatitele la racit.

Daca budinca de caramel e prea tare, adaugam o ceasca de lapte si mixam bine pana la omogenizare completa.

Cand clatitele sunt reci asamblam tortul: punem pe o tava rotunda o clatita si 2 linguri de crema peste si nivelam cu ajutorul unui cutit cu lama lata. Pocedam la fel cu restul clatitelor si a cremei.

Peste tort am presarat putin lapte praf si indulcitor praf si am pus bomboane de caramel fara zahar.

A iesit o minunatie de tort! Pofta mare!

PicMonkey Collage02

7 thoughts on “Tort de clatite cu crema de caramel

  1. Buna Bianca,
    Apreciez inventivitatea ta, urmaresc si alte retete de ale tale. Nota 10.
    Pentru acest tort, am o observatie si sper sa nu te superi.
    Indulcitorii artificiali prin caramelizare (ardere) se descompun in produsi toxici pentru organism. Xilitolul nu caramelizeaza.
    Numai bine.

    • da, ai mare dreptate, de aceea am specificat ca poate fi folosita budinca de caramel fara zahar. eu n-am avut asa ca am folosit indulcitor lichid si praf… óricum indulcitorii sunt in general cam daunatori organismului… xylitolul e mai sanatos, sau stevia. acum fiec. cum doreste.😉

  2. Buna.. Si multumesc personal pentru acest blog minunat!! Am incercat clatitele aseara dar n-a iesit nici una..toate s-au lipit…e o intrebare stupida….dar ce tigaie folosesti? Sigur asta e cauza:(:(:(…..

    • 😦 of, de aia nu am facut nici eu clatite pana acum, de frica sa nu-mi iasa!😦 mie mi-au iesit insa, dar am folosit o tigaie de care nu se prinde nimic…😦 tu ce tigaie ai folosit?

  3. Pai eu am folosit si Dry Cooker si o tigaie obisnuita pe care am uns-o cu un strop de ulei si tot s-a lipit:(( Cum se numeste tigaia ta?

    • culmea e ca nu se numeste nicicum, e o tigaie ieftina cumparata acum cativa ani dintr-un magazin cu ieftinituri din germania. insa eu ti-as recomanda de la zenker, sunt f de calitate, un material usor de care nu se prinde deloc, eu mi-am luat din real, insa n-am facut clatitele in ea, doar blatul de pizza si de tort.

Leave a Reply

