Focaccia cu somon afumat si caviar


IMG_7952

Chiar daca pare nu stiu ce fel de mancre sofisticata, focaccia e defapt un fel de turta cu tot felul de mirodenii, pe cat de simplu si usor de pregatit, pe atat de gustoasa si aratoasa. Si ca sa fie si mai aratoasa si gustoasa, eu am adaugat un toping mai aparte, crema de camembert, somon afumat si caviar. Si cu ce ar merge mai bine daca nu un pahar de sampanie?

Ingrediente pentru 2 portii de focaccia:

  • 4 linguri tarate de ovaz macinate fin
  • 4 linguri quark
  • 2 linguri iaurt cremos 0,1%
  • 1 ou
  • 1/2 cubulet drojdie proaspata
  • sare, piper, chilli, busuioc, oregano, cimbru si fulgi de usturoi

Pentru toping am ales:

  • somon afumat (50g)
  • caviar german (9 lingurite)
  • crema de camembert/branza topita light (8 linguri)

PicMonkey Collage 8

Mai intai am preparat aluatul pentru focaccia amestecand bine toate ingredientele enumerate mai sus, l-am asezat intr-o tava antiaderenta si l-am lasat sa stea putin, apoi l-am copt cca 15 minute la 200°C. Cand am scos focaccia din cuptor am portionat-o in 8 felii egale, am intins crema de branza peste, am adaugat fasii de somon afumat si cate o lingurita de caviar pe fiecare felie. Crema de branza s-a topit putin pe aluatul cald, asezandu-se frumos.

Am servit focaccia calda. O delicatesa!

IMG_7954

6 thoughts on “Focaccia cu somon afumat si caviar

    • caviarul sunt icre de peste,orice tip de peste fiind permis, da! si branza topita light, logic. ca tolerat 30g/zi cu 7%.😉

  1. arata bestial, trebuie sa incerc reteta neaparat. Stau si ma uit la toate aluaturile tale, cresc superb, ce secret ai?? eu folosesc drojdie uscata oare asta sa fie problema, sa poate pun prea putina. Cand ai timp poate imi impartasesti secretul sau imi dai un sfat.

    • eu folosesc drojdie proaspata, insa au faost dati cand nu am pus nici drojdie, nici praf de copt si tot au crescut…😉

  2. Inca ceva, un sfat, ar trebui sa mentionezi la fiecare reteta in parte in ce perioada ar trebui consuma atac/croaziera,consolidare,stabilizare si nu in ultimul rand sa mentioneza numar de portii ce pot fi mancate. Pentru incepatare cred ca ar fi foarte util, le-ar ajuta foarte mult.

    • da, e o idee buna pt. ca vad ca multi nu stiu ce au voie si ce nu… si cat… o sa mentionez. majoritatea sunt retete de croaziera, defapt toate… bine, multe pot fi servite si in atac, implicit si in consolidare sau stabilizare…

Leave a Reply

