Ragout de vitel cu ciuperci de padure si mamaliguta dukan


IMG_8880

Imi cer scuze fata de cei care vor citi reteta si care probabil vor vrea sa vada si pasii pe care i-am urmat sa ajung la acest rezultat, care nu arata cine stie ce, insa a fost foarte gustos, dar nu am avut timp sa mai fac si poze, pentru ca m-am grabit sa pun ceva pe masa.

Ce am folosit:

  • 250g pulpa de vitel
  • 250g ciuperci de padure
  • 2 galbenusuri
  • 2 linguri quark
  • 1 ceasca lapte
  • 1 lingurita amidon (tolerat – optional)
  • 1 ceapa mica
  • 3 catei usturoi
  • sare, piper alb
  • 1 cana apa

Cum am precedat:

  • am calit ceapa si usturoiul tocate marunt cu o lingura de apa, am adaugat apoi carnea taiata cubulete si apoi ciupercile de padure, am turnat apa si am lasat totul pe foc mic (capacul pe tigaie)
  • separat am pregatit sosul amestecand bine quarkul cu galbenusuri, amidon, lapte, sare si piper
  • cand apa s-a evaporat de tot din tigaie, adaugam sosul si amestecam rapid pana se omogenizeaza compozitia si inchidem focul
  • servim tocanita calda cu patrunjel proaspat si mamaliguta dukan (reteta mai jos)

Pentru 2 portii de mamaliguta avem nevoie de:

  • 4 linguri tarate de ovaz (eu le cumpar gata macinate)
  • 1 cana mare (250ml) lapte degresat
  • cascaval ras light/ branza topita light sau 4 linguri quark light
  • 2 oua
  • sare, piper
  • putin iaurt light daca devine prea ferma compozitia

Mod de preparare mamaliguta:

  • intr-o craticioara pe foc mic punem taratele si adaugam laptele, putin cate putin, amestecand mereu pentru a nu se forma cocoloase
  • cand incepe sa clocoteasca, adaugam ouale batute si branza si amestecam bine pana compozitia devine ferma
  • la sf. punem si sarea si piperul si iaurtul  in caz ca e prea tare

Pofta buna!

4 thoughts on “Ragout de vitel cu ciuperci de padure si mamaliguta dukan

  1. Incearca si varianta cu 2 linguri faina de soia dizolvata in apa, 10 linguri de tarate de ovaz nemacinate, 700 ml apa, sare dupa gust,Seamana mult mai bine la textura si consistenta cu mamaliga, chiar daca e mai albicioasa.

Leave a Reply

