Tarta cu rubarba si bezea


PicMonkey Collage007

Ce noroc cu rubarba asta care seamana foarte mult cu marul daca este gatita… spun asta in numele tuturor dukaneilor care abia asteapta sa manance niste fructe! Goji sunt singurele fructe permise in aceasta dieta, insa rubarba fiind leguma e permisa! Ce usurare! E extrem de gustoasa si aratoasa, iar la placinte si tarte e o minunatie! O recomand cu drag!

Pentru o tarta de 4 portii (pt. 2 zile de croaziera) sunt necesare:

  • 4 linguri tarate de ovaz macinate
  • 4 linguri quark light
  • 4 linguri iaurt light
  • 3 oua
  • 500g rubarba
  • 1 plic gelatina rosie/ jeleu rosu
  • 200ml indulcitor lichid
  • 5 linguri indulcitor praf

Mod de preparare:

  • amestecam intr-un bol taratele cu galbenusurile, quark-ul, iaurtul si 100ml indulcitor si lasam putin compozitia sa stea
  • curatam tulpinile de rubarba de capetele mai lemnoase si le spalam bine, apoi le taiem cubulete
  • punem compozitia de blat intr-o forma de tort si o nivelam bine, peste adaugam rubarba si dam la cuptor pentru aprox. 30 minute pana rubarba incepe sa se rumeneasca
  • separat batem albusurile spuma, adaugam indulcitorul praf si dam bezeaua la cuptor cca 10-15 minute pana isi schimba culoarea
  • pregatim si jeleul dupa instructiunile de pe amabalj si il lasam la rece
  • cand tarta s-a racit turnam jeleul lichid peste rubarba si dam la frigider pana se intareste
  • la sf. adaugam si bezeaua peste si ornam dupa preferinte (eu am folosit ciocolata neagra bio fara zahar si grasimi)

E delicioasa! S-aveti pofta!

PicMonkey Collage008

9 thoughts on “Tarta cu rubarba si bezea

  1. Nu am incercat niciodata Rubarba . Habar nu am ce gust are :)) Dar daca spui ca seamana cu marul,a tunci cred ca merita incercata. Cand o sa gasesc si pe la noi

    • E superba! Eu o iubesc! Mai ales de cand cu dukan… insa a trebuit sa astept mult pana au adus-o la market-ul de unde-mi fac eu cumparaturile!😉

    • in unele locuri scrie ca e permis la PL nelimitat, in unele ca e tolerat la PL 100g… acum ramane la latitudinea noastra… oricum eu am folosit 500g rubarba la tarta pe care am impartit-o cu sotul si ep care am mancat-o pe parcursul a vreo 3 zile… deci m-am incadrat, oricum ai lua-o😉

  2. Bianca , nu am inteles cum ai facut cu bezeaua. Ai facut-o separat si pe urma ai decupat mijlocul si ai asezat-o peste blat ? Oricum este super rubarba. De la tine am invatat sa folosesc rubarba. Mai complicat este ca nu stiu cum am putea sa o conservam . Adica nu cred ca dulceata facuta cu indulcitor va tine mai mult timp daca nu este tinuta la frigider .

    • Bezeaua s-a strans foarte mult la cuptor si asa a iesit… cand am scos-o. Din pacate, nu sta prea mult dulceata cu indulcitor, probabil cu xylitol… nu stiu exact… poate cu ceva conservant alimentar…
      Ma bucur ca te ajuta retetele mele, Paula! :*

    • Bezeaua s-a strans foarte mult la cuptor si asa a iesit… cand am scos-o. Din pacate, nu sta prea mult dulceata cu indulcitor, probabil cu xylitol… nu stiu exact… poate cu ceva conservant alimentar…
      Ma bucur ca te ajuta retetele mele, Paula! :*

Leave a Reply

