Saratele crocante cu telemea light


PicMonkey Collage013

De multe ori am incercat sa dukanesc niste saratele adevarate, crocante si foarte gustoase… insa niciodata nu mi-au iesit cum doream eu. Ei, uite ca de data asta ma declar cat se poate de multumita cu rezultatul, sunt grozave! Crocante si aromate, exact ca si cele nedietetice!😉

Pentru 2 portii am folosit:

  • 2 oua
  • 4 linguri tarate de ovaz macinate
  • 2 linguri amidon
  • 60g telemea 7% (sau orice alta branza light, chiar si quark)
  • 4 linguri kefir light
  • 1/4 cubulet drojdie proaspata
  • chimen

Cum procedam:

  • sfaramam branza cu ajutorul unei furculite si o amestecam cu 1 galbenus, cu taratele, amidonul, kefir-ul, drojdia si amestecam bine
  • asezonam compozitia in functie de preferinte (eu nu am mai pus nimic, telemeaua fiind destul de sarata)
  • separat batem bine cele 2 albusuri spuma si le incorporam cu grija peste compozitia anterioara
  • turnam amestecul intr-o tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptor la 180°C pt. aprox. 7 minute
  • scoatem tava, iar cu ajutorul unei pensule de bucatarie ungem blatul cu galbenusul ramas si batut in prealabil
  • cu ajutorul unei rotite de taiat pizza formam saratele pe care le presaram cu chimen si le mai coacem aprox. 15 minute la 180°C pana se rumenesc
  • cand s-au rumenit, stingem focul si le mai lasam in cuptor pentru 1ora cu usa intredeschisa pentru a deveni crocante

Si gata saratelele minunate!

Enjoy!

PicMonkey Collage014

53 thoughts on “Saratele crocante cu telemea light

  1. Ce telemea light ai folosit? Si cat de light? Eu am folosit branza slaba de vaci, au iesit binisor, erau crocante, dar a 2a zi s-au molesit si sunt putin elastece.

  2. singura branza admisa e cea cu maxim 0,2% grasimi🙂 se gaseste la kaufland sau orice alt supermarket….Lacteea. Delaco Exquisa🙂

    • Ralu, produse lactate avem voie cu pana la 2% grasime si ca tolerat 30g cu 7% pe zi. Citeste pe dietadukan.ro si vei afla mai multe. Bafta!😉

  3. a…si inca o chestie … de cand ai voie amidon la etapa PP? si mai ales branza cu 7% grasimi😮 wtf?????? tu in loc sa ajuti lumea sa slabeasca mai mult o ingrasi …. cele mai bune retete pt fiecare perioada se gasesc pe http://www.retete-dukan.ro🙂 cu ingredientele admise pt fiecare etapa …. pacat ca multa lume te crede🙂 o sa ma astept in orice moment sa dispara commentu de aici dar sper macar ca au fost cateva persoane care au vazut mesaju meu … have fun🙂

    • ah, wtf tot vorbesti acolo? ai citit putin pe dietadukan.ro? la chestii permise si tolerate? retetedukan.ro foloseste deasemenea amidon in caz ca nu ai observat! documenteaza-te mai bine inainte sa scoti tot felul de prostii…😉

    • ah si inca ceva, eu tin de 7 luni dieta asta, nu de 2, 3 zile ca altii care arunca vorbe aiurea… si am slabit cu retetele astea aproape 35kg. eu zic sa nu arunci vorbe aiurea inainte sa te documentezi… mai ai mult de invatat, draga mea. citeste cartea, documenteaza-te apoi da-ti cu parerea! bafta!😉

  4. Cele mai rele retete sunt pe http://www.retete-duşan.ro am incercat o grămadă de retete si nu s-au putut mânca un dezastru,nu sunt trecute cantitatile bine,nu se compara cu reţetele tale……….FELICITĂRI(ps nu lua in seama toate ,,muştele ,,) acolo este un site colectiv,aici tu faci toata treaba si o faci…BINE !

    • Corina, iti multumesc pentru increderea acordata si pentru incurajari! Chiar nu-mi fac probleme ca mai sunt astfel de persoane care, din pacate, inainte sa se documenteze cum trebuie arunca vorbe aiurea… Cine cunoaste dieta si principiile ei stie mai bine ce e permis si ce e intezis… si face cum crede de cuviinta. Daca erau asa de rele retetele mele nu aveam peste 700 de like-uri si peste 200.000 de vizualizari in cateva luni de cand am mutat blogul aici, plus alte 50.000 pe cealalta platforma. Eu imi vad in continuare de treaba mea, merg inainte cu dieta, am slabit peste 30kg in 6 luni, mai am 10 pana la target, asa ca voi continua sa postez retete in ciuda tuturor rautatilor care mi-au fost adresate de-a lungul timpului… e loc sub soare pentru fiecare! Iti multumesc inca o data, tie si tuturor celor ce ma sustin si au incredere in mine!

  5. buna fetelor🙂 reteta mi se pare excelenta ms mult Bianca …o voi incerca :* , asta nu inseamna insa ca trebuie sa ne suparam gratuit pe altii , eu am incercat app toate retetele Ioanei pana sa va descopar pe voi si mi au iesit ff bine ! Va pupic si ms inca o data !

  6. Si retetele tale s excelente …acum studiez pt diversificare :* si eu am slabit din 21 ian pana inainte de Paste 22 kg acuma s la consolidare si vad ca e bn daca esti cuminte si nu o iei razna🙂

  7. @Ralu. Pai normal ca site-ul ala are cele mai bune retete, tinand cont ca cele mai gustoase, noi, complete si corecte retete sunt furate de la Bianca si postate pe blogul acela😉

    • Nu stiu ce sa zic, Madalina, cert e ca la un moment dat oricine se inspira de la cineva… acum nu zic ca imi sunt copiate retetele, insa poate sunt si eu o sursa de inspiratie pentru cineva…😉

  8. Iar pe retete-dukan sunt tot retetele Biancai adaptate, ma refeream la dietadukan.ro la care a facut Bianca referire

    • E normal ca aceleasi retete sa apara pe mai multe bloguri, respectiv site-uri, ceea ce nu e normal e sa fie luate cu copy-paste de undeva si postate in alta parte fara a se face referire la reteta originala.

  9. Pingback: Saratele cu mirodenii | Dukaniada

  10. am facut si euuuuuuu exact dupa reteta ta🙂 dar oare chiar am voie sa mananc ? am tinut 5 zile atacul si acum sunt la a4a zi de croaziera… am nevoie sa slabesc vreo 7 -8 kilograme in maxim 5 saptmani de acum inainte pana la nunta sorei. oare am sa reusesc…?😦😦😦 si revenind de la ce am plecat, delicioase “saratele”🙂

    • Sigur ca ai voie sa le papi!!! Hehehe, ma bucur ca-ti plac! Sigur vei reusi asa cum am reusit si reusim cu totii! :* Bafta multa!

  11. aaaaa…foarte putin…2 sau 3 kilograme dupa cum simt eu..nu m am cantarit ca ma demoralizam😀 am 63 acum.. pana pe 19 octombrie speeeeeeeeeeer sa ajung pe la 57, 56 asa…😦 nu sunt deloc optimista si tocmai din cauza ca nu prea am slabit in atac… dar se simte la pantaloni..uf!

  12. Buna, Bianca ! Multumim mult pentru retete, sunt minunate !😀 As vrea sa te intreb ce dimensiuni are tava ta, pentru ca mie mi-a iesit stratul foarte subtire..😦

  13. si eu am comis-o prima data cu tava..am pus in cea de la cuptor si s-au uscat de tot…n-am mai facut niciodata saratele..dar acum incerc a doua oara..cu o tava mai mica..sper sa fie in regula. am pus lapte batut in loc de kefir si branza tofu din saramura in loc de telemea..sa vedem:D

      • ohh! perfecte! ma asteptam sa se usuce de la branza aia de soia sau sa nu iasa oricum..din cauza ei, dar sunt minunate. as pune si o poza daca as putea. branza aia am luat-o pt ca le vroiam saratele direct din branza nu de la sarea adaugata..si telemea nu am gasit decat cu procentaj mare de grasime…asa ca am luat tofu in saramura cu marar…de la kaufland

  14. Am fost un pic reticenta in timp ce le preparam, dar vrea sa-ti spun ca nu am mai avut loc de sot si baietel de bune ce sunt. Au mancat aproape toata tava asa ca va trebuii sa fac altele si pt mine. iti multumesc ca nu esti “egoista” si imparti si cu noi retetele tale.

      • Super reteta,maine o sa o fac si eu, mai am de slabit 5 kg, am dat pana acum jos 9 kg in 3 luni, putin dar e a doua oara cand tin (dupa a doua sarcina) si e relativ bine ca, am mai si gustat una alta cand am inceput diversificarea la bebe2. Vroiam sa te intreb daca pot folosi drojdie inactiva in locul celei normale ca nu prea am voie sa mananc ca am ceva probleme la stomac. Sau daca nu, cu ce o pot inlocui? Mersi mult! Spor in continuare!

Leave a Reply

