Tort cu cioco si bezea


PicMonkey Collage015

N-am apucat decat sa-l gust! De ce? Simplu: i-a placut sotului meu mult prea mult, chiar daca nu tine dieta! Cred ca am spus destul!

Ingrediente:

Blat:

  • 4 oua
  • 4 linguri tarate de ovaz macinate
  • 4 linguri indulcitor praf
  • 1/2 lingurita praf de copt
  • 1 pastaie de vanilie (doar miezul)

Crema de cioco:

  • 1 budinca ciocolata
  • 500ml lapte degresat
  • 5 linguri indulcitor lichid
  • 1 fiola esenta rom (optional)

Bezea:

  • 3 albusuri
  • 6 linguri cu varf xylitol fin

Mod de preparare:

  • blatul: batem spuma albusurile, adaugam pe rand mixand mereu la prima viteza: indulcitorul, galbenusurile, taratea, miezul pastaii si praful de copt; omogenizam si turnam compozitia intr-o tava speciala pentru copt blaturi; o coacem cca 15-20 minute la 180Β°C pana devine aurie; lasam blatul la racit
  • budinca: preparam budinca ca in instructiunile de pe ambalaj cu ingredientele enumerate mai sus; o lasam la racit
  • bezeaua: batem spuma cele 3 albusuri, adaugam xylitolul si mixam pana obtinem o bezea tare si lucioasa

Asamblare tort:

  • cand blatul si budinca s-au racit, punem budinca peste blat in forma in care am copt blatul si nivelam
  • dam tortul la frigider pentru cel putin o ora
  • scoatem tortul din frigider si putem renunta la marginea formei de metal in care am copt blatul
  • adaugam bezeaua peste si nivelam
  • ornam in functie de preferinte (eu am ras ciocolata neagra peste)

Pofta mare!

PicMonkey Collage016

12 thoughts on “Tort cu cioco si bezea

  1. Bianca, ce fel de ciocolata folosesti? Am vazut ca si la cel cu rubarba ai folosit. Eu am gasit in magazine dar are grasime prea multa.

  2. Bianca cate portii de tort avem voie pe zi?πŸ˜€ Nu de alta da ma gandesc ca daca mananc o felie de tort pe zi cate linguri de tarate are? Ca daca tot tortul are 4 linguri de tarate asta inseamna jumate de tort 2linguri. Sa mananc jumate de tort ca sa mananc 2 linguri de tarate? Imi placeπŸ™‚

  3. Bianca cate portii de tort avem voie pe zi?πŸ˜€ Nu de alta da ma gandesc ca daca mananc o felie de tort pe zi cate linguri de tarate are? Ca daca tot tortul are 4 linguri de tarate asta inseamna jumate de tort 2linguri. Sa mananc jumate de tort ca sa mananc 2 linguri de tarate? Imi placeπŸ™‚ mersi

  4. Da, Alexandra, poti manca linistita jumatate de tort intr-o zi!πŸ˜‰ Tare, nu? E vorba de cele 2 portii de tarate plus budinca ce se consuma tot in doua zile. Cu mare placere, ma bucur mult ca-ti place! E foarte bun!πŸ˜‰

  5. Bianca daca facem o crema de vanilie unde adaugam si cacao, ne iese crema de cacao? Mie nu imi place budinca de cacao e foarte amara oricat indulcitor pun, si nu o agreez, ma gandeam la urmatoarea combinatie, 2 galbenusuri, o cana de lapte, indulcitori, esente, pusa pe foc si cacao, iar la final vreo 2 linguri mari de branza degresata sau quartz cum ii zici tu! Ce zici ce ar iesi? Si asta fara amidon!

Leave a Reply

