Dulceata de rubarba cu scortisoara


IMG_9179

Am descoperit rubarba de cand cu dieta Dukan! Inainte stiam doar din auzite ce e, insa acum ma declar un fan inrait al rubarbei pentru simplul fapt ca seamana extrem de mult cu marul cand e gatita! Are o aroma aparate, iar cu scortioara si putina vanilie e minunata!

Am facut si o dulceata de rubarba printre alte bucate, numai buna pentru umplut clatitele, sau de intins pe paine dukan! Si e si mai fain ca e aliment permis la PL, bineinteles!πŸ˜‰

Ingrediente pentru 1 borcan mare cu dulceata:

  • 500g rubarba
  • 10 linguri cu varf xylitol
  • 1 lingura cu varf scortisoara
  • 1 pastaie vanilie (doar miezul) – optional
  • esenta de capsuni (daca aveti! :)) )

Mod preparare:

  • curatam rubarba de capetele mai scortoase, o spalam bine si o taiem cubulete/rondele
  • punem rubarba intr-o cratita pe foc mic, adaugam xylitolul, scortisoara si miezul pastaii
  • acoperim rubarba cu apa si o lasam la fiert cca 5 minute pana se inmoaie
  • o luam de pe foc si o lasam la racit
  • cand este rece o putem pune intr-un borcan si tine la rece pentru cateva zile

Enjoy!πŸ˜‰

42 thoughts on “Dulceata de rubarba cu scortisoara

  1. Draga mea, sa stii ca am facut dulceata de rubard, intr-una singur cuvant MINUNATA!
    Nu m-am gandit ca poate fi atat de buna.

    • Esther, ma bucur mult ca ti-a placut! Si eu m-am indragostit de rubarba de cand cu dieta asta, iar dulceata e mirifica, perfecta! Chiar azi o sa mai dukanesc o prajitura cu rubarba…πŸ™‚

  2. buna , spune-mi te rog acest rubarba de ce este permis in croaziea , in conditiile in care fructele incep abia din consolidare ????? M-as bucura sa-l pot mmanca , mi-a lasat gura apa inchetzata cu rubarba😦

    • agnes, rubarba e considerata leguma, defapt se consuma doar tulpinile care sunt extrem de acre… insa gatite cu indulcitor isi schimba aroma si se apropie mult de gustul marului. la PL e permis nelimitat!πŸ˜‰

  3. Imi puteti spune va rog de unde luam rubarba? Am cautat de cateva zile in piete si in hipermarket si nu am gasit! Va multumesc.

  4. Buna! Am cumparat azi rubarba de la lidl, si as vrea sa fac aceasta dulceata…insa nu am indulcitor decat lichid…crezi ca merge si cu lichid? daca da, cam cat sa pun? problema e ca eu sunt in zilele de PP pana joi inclusiv, deci nu o pot gusta decat de vineri…πŸ™‚ daca nu se poate cu indulcitor lichid ma voi duce sa cumpar praf, doar ca nu prea gasesc prin zona mea si trebuie sa fac un drum mai lung…

  5. Andreea, poti folosi linistita lichid, iese foarte buna si asa! Nu stiu exact cat sa pui, oricum mai putin ca e mai concentrat! O poti degusta si apoi arunca daca nu vrei sa te infrupti pana la PL, dar eu zic ca n-o fo foc! Bafta!πŸ˜‰

  6. Tocmai am terminat “dulceata” de facut. Am folosit indulcitor stevia (praf) si a iesit o chestie acra, cu gust de sare de lamaie, flescaita (zeama nu e legata). Unde am gresit?

    • Carmen, daca faceai cu xylitol iesea bine pentru ca inlocuieste cu spor zaharul… indulcitorul nu leaga si nu intareste dulceata ca si zaharul… ai putea sa o indrepti cu putina gelatina rosie cu aroma de capsuni, sau simpla… si va iesi bine.πŸ™‚

    • depinde ce fel de indulcitor, trebuie sa fie rezistent la gatit… nu-ti recomand stevia, da gust amar. restul cred ca sunt ok, daca le-ai mai folosit la bucate gatite.πŸ˜‰

    • asa e, insa e natural si aduce foarte mult cu zaharul… problema lui e ca nu e tocmai lipsit de calorii… are 30% din varoarea calorica a zaharului…

  7. Asaa…am facut dulceata de rubarba, (am luat de la vecinul din gradina ca el are o tufa intreaga si nu stie ce sa faca cu ea, asa ca ne-a zis “luati”…si-am luatπŸ™‚ ). Si am facut si praji a ta cu rubarba. Amandoua super bune si suuuuper dulci! Eu am luat de la SBK Natreen Classic FlΓΌssig si e prima data cand gatesc cu el. E concentrat rauπŸ™‚ Data viitoare o sa pun mai putin (mult mai putin) .

  8. buna bianca…as vrea sa te intreb tu ai mai facut si alte dulceturi cu indulcitor? si dak da cum ti-au rezistat in timp? te intreb pe tine pt k am vazut k tii dieta de mai mult timp si acuma dak tot am inceput si eu si vine vrea dulceturilor si compoturilor as vrea sa stiu cum sa procedez dak nu mai folosesc zahar…

  9. Nu inteleg de ce tot dau prin retele Dukan de xylitol. De unde a intrat in mintea romanilor ca e permis. Xylitolul e aproape 100% carbohidrati, adica exact ca zaharul. Pe langa asta, are si multe calorii, vreo 240 la 100g, deci in niciun caz 0, asa cum ar trebui. Verificati pe site-ul american si veti vedea ca e interzis. Se permite doar in cantitati foarte mici, cum ar fi in guma de mestecat, in niciun caz nu 10 linguri. Apoi vedem comentarii de genul: “de doua saptamani tot stagnez, ba chiar m-am si ingrasat un kg…”

    • Cosmin, inteleg frustrarea cu care te confrunti atunci cand vezi ca nu toti tin dieta asta asa cum o tii tu. Sunt multe persoane care si-o personalizeaza din diferite motive. Al meu e sanatatea care nu-mi mai permite sa consum indulcitori artificiali, arome si coloranti. Iti multumesc pt. feed.backul tau. O zi faina si multa sanatate iti doresc!πŸ™‚

    • Si sa stii ca intr-adevar xylitolul sau zaharul de mesteacan are 60% din continutul caloric al zaharului din trestie sau sfecla, insa e sanatos spre deosebire de indulcitorii artificiali…

Leave a Reply

