Tort Crème brûlée ciocolatos


IMG_9580

In sfarsit, am apucat sa postez si aceasta reteta mult promisa si mai mult asteptata de dukanitele mele carora le multumesc din suflet pentru tot sprijinul, increderea si aprecierile cu care ma bucura zi de zi atat aici cat si pe facebook!

Avand in vedere ca m-am saturat de bucate dietetice cu quark, tot incerc in ultima vreme sa dukanesc deserturi fara branza… Dupa mai bine de jumatate de an in care am tot bucatarit si consumat acest quark, am ajuns sa nu-l mai suport… Deci, am luat o pauza de branza dietetica!

Tortul de fata e o minunatie, un deliciu extrem si ce mai pui ca are si varianta fara tolerate! Da! Tare, nu?

Ok, ‘vorba multa saracia omului’, asa ca sa trecem la lucruri mai serioase si anume la reteta in sine, altfel nu mai ajung s-o public! :))) Si iar se iau fetele de mine!

Ingrediente:

Crème brûlée:

  • 5 oua
  • 350ml lapte 1,5%
  • 8 linguri xylitol/indulcitor
  • 1 pastaie de vanilie (doar miezul)
  • coaja rasa de la 1/2 lamaie/lime
  • esenta de vanilie si unt (butter vanilie de la Lidl)

Blat:

  • 4 linguri tarate de ovaz macinate fin
  • 2 linguri faina de soia (tolerat – 1 lingura/zi) – se poate inlocui cu amidon sau tarate de grau/psyllium macinate fin (sau cu 2 linguri tarate de ovaz macinate fin in cazul in care se doreste a se pregati varianta fara tolerate)
  • 4 oua
  • 1 lingura cacao (cafea – daca doriti sa preparati varianta fara tolerate)
  • 1 lingurita praf de copt (majoritatea tipurilor de praf de copt au in compozitie faina de orez, deci se poate renunta la el, blatul creste foarte bine si fara)
  • 6 linguri xylitol/indulcitor pudra
  • esenta de rom

Topping de ciocolata (doar pentru varianta cu tolerate):

  • 5 linguri lapte praf 1%
  • 1 lingura cacao degresata
  • 50ml lapte 1,5%
  • esenta de rom

Mod de preparare:

  • pregatim crema de zahar ars asa: mixam ouale cu indulcitorul, adaugam vanilia si coaja de lamaie, esentele si laptele si omogenizam cu mixerul; compozitia o turnam intr-un vas termoizolant (eu am folosit o craticioara rotunda pentru a obtine forma de tort) pe care il punem intr-un vas mai mare si in care turnam apa (exact ca in imagini); dam la cuptor pentru circa 45 minute la foc mic, pana crema se incheaga si nu se mai clatina la scuturarea vasului, iar pe deasupra se rumeneste usor; lasam crema in acelasi vas in care s-a copt si o dam la racit

PicMonkey Collage042

  • intre timp pregatim coca pt. blat: batem albusurile spuma, adaugam pe rand indulcitorul, galbenusurile, taratea si faina/amidonul, cacaoa/cafeaua, praful de copt si esenta, omogenizam compozitia la cea mai mica treapta  de viteza a mixerului; amestecul obtinut se toarna usor peste crema de zahar ars care s-a racit intre timp si se da la cuptor la 180°C cca 30 minute pana blatul este copt (se poate face testul cu scobitoarea)

PicMonkey Collage043

Lasam tortul la racit in acelasi vas in care l-am preparat si pregatim topping-ul de cioco:

  • amestecam bine toate ingredientele si la sf. adaugam treptat laptele si omogenizam; dam compozitia lichida la frigider pana se intareste

Cand tortul s-a racit complet il rasturnam dintr-o data pe un platou si il ornam cu ciocolata.

Nu e tocmai usor de realizat, insa rezultatul … Merita incercat!

PicMonkey Collage

27 thoughts on “Tort Crème brûlée ciocolatos

    • E o mare diferenta intre a te inspira de undeva si a da copy-paste unei retete! Cine nu are de a face cu asa ceva, normal ca nu face diferenta, insa aceasta e uriasa! Bafta!

    • Nimeni nu e inventatorul unei oarecare retete, nici macar cele care le posteaza pe dietadukan.ro, chiar si aceste peroane se inspira de undeva, e normal! Cu totii avem surse de inspiratie, insa nu copiem nu nesimtire cuvant cu cuvant si ne dam mari bucatari! Trebuie sa gandim putin inainte sa ne dam cu parerea… nevizata! Succes!

    • Eu una nu cred ca aia e reteta originala, sunt muuuuuuuuuulte altele pe internet… da-i un google search si vei vedea!😉

  1. Violeta, am si eu o curiozitate, tu ai citit ambele retete? Ai vazut ca sunt diferente majore atat la ingrediente, cat si la prezentare, aspect etc? Eu acum am citit pentru prima data acea reteta insa am observat imediat diferentele!

    • Rautacioase mai sunteti!!! Ce conteaza cum sau cine a postat ceva asemanator pe fb sau egal unde!?? Eu trebuie sa recunosc ca retetele Biancai sunt super si chiar imi reusesc mereu spre deosebire de altele care posteaza si mai dau si cantitati gresite ca deh! Numai ca eu, fiind mereu in criza de timp nu imi pot permite sa incerc si apoi sa arunc nu am timpul necesar si daca iau o reteta trebuie sa si corespunda …asa cum este cazul la retetele Biancai. Maria si Violeta! unde sunt retetele voastre cele proprii inventate??? Ce-i drept eu nu am postari dar nici nu ma lamentez!!!

      • Eledas, ma bucur ca-ti ies bine si plac retetele mele si iti multumesc pt. aprecieri!🙂

  2. Parerea mea, este ca nu conteaza cine dupa cine se inspira, atata timp cat avem surse de inspiratie pentru a nu manca doar iaurt si pui la gratar! Deci sa fim seriosi, ca doar nu este vorba de vreo competitie intr-ale bucataritului sau de sustinerea unei teze de doctorat!

  3. Buna Bianca, iti urmaresc retele de ceva timp…si pe unele chiar le-am incercat🙂, tin dieta Dukan deja de vreo 4 luni si trebuie diversificat meniul. Ca si concluzie ai niste retete SUPER, ma bucur mult ca am descoperit site-ul tau, e adevarat ma insipr si de pe altele….dar pana la urma nu este o competite aici😉. Azi voi incerca minunatul tau tort ‘Tort Crème brûlée ciocolatos’, pentru ca dupa ce am dat un search pe google am gasit mai multe retete de torturi de acest fel si fara nici un fel de modestie al tau arata cel mai bine,iar ca sa o zic pe aia buna ‘imaginea vinde’🙂.Asa ca tine-o tot asa pentru ca e minunat ceea ce faci….si ne ajuti si pe noi celalate care nu suntem asa inspirate in a veni cu idei de retete pentru aceasta dieta.
    Mult succes!

    • Ana, iti multumesc pentru aprecieri si ma bcur ca-ti plac retetela mele. Sa-mi spui cum ti-a iesit tortul! :*

  4. Bianca,un singur cuvant pentru tort DELICIOS!!!!!! Nu mi-a iesit asa estetic ca al tau, dar la gust este extraordinar….am urmat exact ingredientele din reteta ta si nu aveam nici un dubiu ca o sa iasa de milioane :*

  5. Iti multumesc din suflet, Bianca, pentru TOATE retelele tale.Le-am facut pe aproape toate, mai putin cele cu peste si TOATE, ABSOLUT TOATE mi-au iesit super ! Iti multumesc ca imparti cu noi toata experienta ta, ca pe mine, sincer, NU MA INTERESEAZA de unde ai avut tu inspiratie. Pur si simplu iti multumesc ca, din experienta ta beneficiez si eu. Nu a trebuit sa arunc niciodata nimic, toate mi-au iesit si datorita tie si Oanei Camacho, dieta mea a inceput bine si decurge bine. Imi place sa gatesc si imi place sa si mananc ce gatesc. Iti multumesc pentru ceea ce faci si mai ales iti sunt recunoascatoare pentru timpul pe care il pierzi pentru noi. Cu toata stima si cu tot respectul, MULTUMESC !
    P.S. Tortul asta il fac saptamanal, sa stii, atata e de bun si nu ma pot satura de el !

  6. Aproape toate retele tale sunt copiate… in special din retele Oanei… daca schimbi un ingredient, 2, ca sa nu semene nu inseamna ca este reteta ta. Ar fi onorabil sa scrii si de unde te inspiri🙂 nu este rau ca incerci sa le imbunatatesti si sa le faci pe placul tau, dar de aici si pana a le pune pe blog ca fiind ale tale…

    • Amelia, draga, ma bucur ca apreciezi faptul ca eu incerc sa personalizez retetele in felul meu si ca prin asta aduc modificari rezultatului final. Daca probabil o sa gasesti aceiasi reteta pe mai multe bloguri, nu inseamna automat ca cineva copiaza. Nu suntem noi cele ce avem bloguri cu retete dukan care inventam o anume reteta, sunt retete consacrate in timp, noi le dukanim doar si ne luam din timpul nostru pentru a le impartasi cu voi. Nu stiu cine e Oana… probabil mai multe… Nu ma deranjeaza opinia ta deloc, din contra, ma bucur ca iti iei din timpul tau pretios pt. a-mi scrie. Mult succes cu dieta, in continuare. Weekend fain!🙂

Leave a Reply

