Zamachisa


PicMonkey Collage104

Sau un fel de branza dulce de vaca. Nici macar nu se compara cu quark-ul din magazin! E mult mai cremoasa, deloc acra, cu o consistenta aparte, deosebit de gustoasa. E perfecta!

Ingrediente:

  • 1kg lapte 1,5/1,8% grasime

Mod de preparare:

  • punem laptele intr-o caserola si il lasam 2-3 zile la prins (descoperit, daca se poate intr-un loc ferit de curenti de aer rece)
  • cand laptele s-a transformat in iaurt, il punem intr-un tifon (eu n-am avut asa ca am folosit un batic) pe care il legam la varfuri si il punem la scurs (eu am improvizat bine la capitolul asta dupa cum se observa in poze! :))) )
  • lasam iaurtul la scurs 24h apoi putem scoate branza din batic

Voi reveni cu niste retete delicioase cu aceasta branzica!

Spor si pofta!

13 thoughts on “Zamachisa

  1. Pingback: Cir sau Terci moldovenesc | Dukaniada

  2. laptele Nu se transforma in iaurtπŸ™‚ ci in lapte prins sau se incheaga. Iaurtul presupune inchegarea laptelui cu maia ptr iaurt
    reteta este asa cum o faceam alaturi de bunica in copilarie dar pentru a avea o textura mai cremoasa se poate ca inainte de a se pune la scurs sa se adauge apa calda apoi se lasa la racit dupa care se pune in tifon la scurs ! enjoy

  3. nu stiu unde am gresit, am tinut vasul acoperit probabil, dar mi-a iesit o chestie care mirosea ingrozitor iar comestibila sigur nu era.

    • Sau poti pune laptele la cuptor dupa ce gatesti ceva si inca e caldut, atunci se va prinde mai repede si nu exista riscul sa ti se strice, desi eu am tinut laptele la prins si 5 zile si a iesit perfect. Bafta si sper sa-ti iasa!πŸ™‚

Leave a Reply

