Rulada cu budinca de mac si ciocolata alba


IMG_8829

Am revenit cu o rulada, insa dulce, de data asta, cu mac si budinca de frisca si cu glazura de ciocolata alba, un deliciu! Stiu, macul nu e permis in dieta dukan, insa avand in vedere ca e vorba de o cantitate mica, cred ca nu-mi va influenta procesul de slabire, mai ales ca nu am mai folosit pana acum la alte retete.

Ingrediente blat:

  • 4 albsuri
  • 2 galbenusuri
  • 4 linguri tarate de ovaz macinate
  • 2 linguri iaurt
  • 2 linguri cafea solubila deconfeinizata
  • 4 linguri indulcitor lichid
  • 1 lingurita praf de copt stins cu zeama de lamaie

Mod de preparare blat:

rulada

  • batem albusurile spuma
  • adaugam cate o lingura de indulcitor praf si mixam
  • adaugam galbenusurile si omogenizam
  • adaugam si taratea in ploaie, apoi cafeaua. iaurtul si la sfarsit praful de copt stins cu zeama de lamaie
  • compozitia omogena o turnam pe o tava tapetata cu hartie de copt si o coaceam la 180°C aprox. 15-20 minute pana prinde o tenta aurie
  • scoatem blatul si il desprindem cu grija de pe foaia de copt si il rulam in jurul unui prosop de bucatarie curat sau in folie de aluminiu si il lasam la racit

Ingrediente crema:

  • 1 budinca de frisca/vanilie
  • 4 linguri mac
  • 500ml lapte degresat
  • 6 linguri indulcitor lichid

Mod de preparare crema:

  • turnam continutul plicului de budinca intr-o craticioara, adaugam indulcitorul, macul si amestecam
  • turnam laptele treptat amestecand mereu pentru a nu se forma cocoloase
  • punem cratita pe foc mic si amestecam mereu pana compozitia se ingroasa
  • lasam budinca la rece

Ingrediente glazura:

  • 5 linguri lapte praf
  • 2 linguri indulcitor lichid
  • 3 linguri lapte degresat

Mod de preparare glazura:

  • amestecam toate ingredientele pana la omogenizare completa si dam compozitia la frigider pentru 1 ora

rulada1

Asamblare rulada:

  • cand blatul, crema si glazura sunt reci desfacem usor foaia din prosop si o punem pe o plansa de bucatarie sau un fund de lemn mare pe care am pus folie de aluminiu in prealabil
  • punem crema peste si nivelam
  • rulam cu grija si infoliem rulada
  • o dam la frigider pentru 1 ora
  • dupa 1 ora glazuram rulada cu ciocolata alba
  • mai dam rulada la frigider pentru inca 1 ora apoi o putem savura

Pofta mare!

rulada2

11 thoughts on “Rulada cu budinca de mac si ciocolata alba

  1. Draga mea, iar ti-ai facut de cap:)) iar cum eu ador retetele postate de tine….bineinteles ca si reteta asta trebuie neaparat sa o incerc…….
    Sa stii ca eu am facut chiar cozonac Dukan cu mac, nestiind ca nu e permis macul, am pus 100g mac in 2 cozonaci si am mancat doua zile consecutive eu si sotul din el(tin dieta impreuna cu sotul meu) si am dat jos kg, nici macar nu am stagnat….
    De atunci am mai facut si ceva turtite cu cafea si mac(cam 1lgt de data asta), care au iesit delicioase si tot la fel, nu am stagnat…
    Nu fac o recomandare, nu vreau sa se inteleaga gresit, iti comunicam doar experienta noastra cu macul….

    • Dora, ai dreptate, macul nu e permis, am si precizat, insa dupa ce am citit ca multe fete il consuma fara sa fii avut probleme cu stagnarea, am incercat si eu si trebuie sa recunosc ca nici eu nu am stagnat, din contra, am continuat sa dau jos in acelasi ritm ca inainte… poate din cauza ca e vorba de o cantitate destul de mica, doar o data… e ok, zic eu. Dar cum ai facut tu cozonacul, Dora draga? 🙂 Ai folosit gluten si amidon? Eu ma tot feresc de ele… 😉

      • Pentru cozonac am plecat de la reteta de paine cu gluten si tarate de pe dietadukan, sunt sigura ca o stii(scuze ca scriu aici de ea), insa cu praf de copt cu sofran Dr. Oetker in loc de drojdie, cu lapte+apa+iaurt in loc de apa simpla si cu indulcitor(folosesc xilitol, de aceea am pus praf de copt), esenta de portocale si 2 oua in loc de 1(dar pastrez putin albus pentru umplutura), iar la capitolul fainuri: 12lg gluten, 4lg amidon, 8lg tarate ovaz rasnite, eventual mai jonglez putin cu lichidele daca e necesar
        Dupa cum observi, cantitatile de gluten si amidon sunt destul de mari, desi in limita admisa(pentru 2 persoane in 2 zile;-)) dar noua cel putin nu ne-au cauzat stagnare. Eu am slabit 13kg in 11 saptamani si sotul 10.4kg in 1luna si o saptamana(ca deh, e barbat:))Eu chiar folosesc glutenul destul de des, fac si paine si saratele si pizza plecand de la reteta asta de aluat de paine si inca nu am avut nici un platou. Oricum ritmul tau de slabire mi se pare super ok, si avand in vedere avantajele pe care ti le ofera glutenul in dieta asta, ai putea de curiozitate sa faci un mic test cu glutenul si apoi cu amidonul, dar sa nu fie in zile de pl sau CM; cam ca si la diversificarea mancarii bebelusilor…macar stii cum stai cu toleranta la gluten/amidon si e o experienta utila pentru viata in general nu doar pentru dukan.
        sorry pentru postarea atat de lunga;-)

      • Si eu mai folosesc amidon si budinca, insa gluten n-am folosit inca… poate pe viitor, daca vad la market. Oricum suna bine ce spui tu cum ca nici macar nu ai stagnat! Bravo! 🙂

    • eh, asa a zis si eu, insa nu e deloc greu, e pe cat se poate de simplu, iar rezultatul e … n-am cuvinte, prea bun! 😉

  2. Am incercat aceasta reteta cu scepticism pentru ca multe din deserturile incercate de pe diferite bloguri nu sunt chiar asa cum sunt descrise, iar rezultatul nu e grozav. INSA…aceasta rulada e incredibila. O sa o fac de multe ori de acum incolo. Ador cum se simte macul…in sfarsit un dulce dukan BUN .

    Felicitari si multumesc pentru reteta!!!

    • Diana, ma bucur mult ca iti place rulada mea… sa stii ca si eu am mai avut probleme cu unele retete… insa repetandu-le, le-am perfectionat. 🙂

  3. Pingback: Rulada cu budinca glazurata cu ciocolata | Retete DU-KAN Mamy Vio

Leave a comment